Monday, November 22, 2010

Mak Ooo Mak!!

Raya Haji thn ni giliran umah ku di kg, so msa blk umah mak kt Kg aku terkejut beruk tgk mak aku dok terbaring kt katil dgn bertambah2 kurusnye..rupanya dia dmam..la adik tk g tau pun kata mak demam..
Mak kata baru 2 ari je dmam..kena ujan katanya..akupun masa tu tgh dmam gak siap ngn penat n sakit dada lg...tkpa la..akupun mula la mngemas umah yg luas bak istana tu, walaupun di hati rasa malas sgt coz tk sihat..tp ku gagahkan jgk buat mngenangkan nk raya esoknye...
lepas tu p siang ayam 2 ekor..msa tu kpla dh pening satu mcm rasa nk tinggal je ayam tu kt situ..tp...
Dlm dok pening2 tu aku berjaya gak siapkan kuah sup tuk esok n rendang...nasib baik da Hubby yg tlg jga baby n anak2 yg lain klu tk tk jd la smua ni...
Lepas tu p tnya mak nk makan tk...mak kata tak mau..ajak p klinik dia kata ubat yg ari tu dh ada tk pyh katanye...akupun ok la..hubby aku lak p tnya lg mlm tu nk p klinik ke hospital ke..dia tak mau gak..btk tk berenti2..aku dh susah hati ni...esok nk blk raya kt umah mak mertua lak..hiss..berat hati cmna ni..
Esok tu time ptg waktu tu sanak saudarapun dh tk bertandang ku sembang ngn mak..aku pujuk mak ikut ku balik.aku kta nnti sihat blk la bknnye nk suh duk sana trus...mak tak mau..aku kata sapa nk masak nk jg mkn minum..mak siap boleh kata..makanla pa yg ada..
aku tk lrt nk kata pa dh..aku trus bgn dn baringkan diri...lps dh relaxkan diri ku p mngadu kt kak sepupu..
Kenapala mak terlalu degil..dr dulu smpai skrg ni..pa yg anak2 kata tk mau pakai..nk ikut ckp dia ja...
tgh sakit pun tk mau dgq gak..adik2 ku suh aku bwk balik mak..aku dh ajak dia tak mau ..tkkan aku nk angkat wak masuk lam kreta paksa dia kot..tak syok la camtukan..
Kalu mak nk ikut blk cini kan senang leh la wak p spital ke brubat mna2 ka..susah..susah...
YA ALLAH KAU KUATKAN LA HATI KU DLM MENANGANI SITUASI NI...KAU SEMBUHKAN LA PENYAKIT YG DA DI BADAN MAK KU TU..AMIN...AMIN YA-RABBAL ALAMIN...

No comments:

Post a Comment