Tuesday, November 2, 2010

Revolusi

   Sabtu, Ahad & Isnin baru2 ni aku telah men"REVOLUSI"kan diri aku iaitu dgn membuat biskut Raya utk dijual. Aku mengambil order dari kawan2 ditmpt kerja utk memulakan bisness kecil2lan...he.he..
   Walupun hati berdegup kencang tapi aku tetap yakinkan diriku utk mebuatnye berdasarkan feedback2 dr kawan2 yg mengatakan biskut2 yg kubuat dr hasil tgnku sendiri sedap2 belaka...
    Utk permulaan aku menjual hanya 3 jenis biskut shj almaklumla takde pengalaman dlm berbisnes & membuat biskut utk dijual..setakat nk buat mkn sendiri da la...tupun sthn 2x...aku buat biskut Almond london, Mazola & Biskut Oat...walaupun hnya 3 jenis biskut yg kuambil tempahan..mak aii..dia punya sakit belakang & boring nk menghabiskan smua tu hanya Allah sj yg tahu..phm2la buat srg2..akula nk uli..akula nk terap..akula nk sapu kuning telur..hai..tak taula nk cakap..mmg klu hati tak nekad mesti aku tgglkan smua tu...tp nekadnya psl...& dgn izin Allah..akhirnya menjadi jgk smua biskut2 tu..cuma tggl Almond London ja lg nk celup coklat...Raya Haji lambat lgkan...utk Deepavalli aku dh release kat kawan aku dh..slmt satu bab..
    InsyaAllah niat tuk tambah rezeki yg halal akan diberkati Allah...aku jgk nekad satu hari akukan bkk bisness..tp tula hati tu kdg2 rasa was2 tak brapa yakin camna ek...tkt rugila..tk lakula..hiss mcm2 bermain difikiran...

No comments:

Post a Comment